Z gastronomie k pořádání eventů ve Philip Morris: Michal Šimůnek zavzpomínal na neuvěřitelné zážitky
Na jakou akci nejraději vzpomíná? Co ho na práci baví?
Původně pracoval v gastronomii. Pak se ale Michal Šimůnek dostal do Philip Morris (dále PM) a vyzkoušel si pracovní pozici, která je pro mnoho lidí prací snů. Díky práci v eventovém oddělení se mohl podílet na několika originálních projektech, které se pod křídly PM pořádaly. O neuvěřitelných zážitcích se rozpovídal v našem rozhovoru.
Jak jsi se dostal do Philip Morris?
Do PM mě přivedl můj nejlepší přítel, který zde pracoval už pět let. Jeho práce se mi vždycky hrozně líbila, a dokonce jsem mu několikrát říkal, že bych jednou chtěl dělat to, co on. Takže když pak přecházel na jinou pozici, hned mi volal. Věděl, že by se mi tato práce líbila a doporučil mi přihlásit se na výběrové řízení, které se povedlo. Takže to lano vedoucí do PM mi podal můj nejlepší kamarád, se kterým jsem pak spolupracoval v eventovém oddělení. Pro mě to byl opravdu splněný sen.
Co tě po nástupu k nám čekalo?
Čekalo mě něco nového. Před PM jsem totiž pracoval v gastronomii jako provozní manažer jednoho hotelu za Prahou. To se mi ale hodilo, protože jsem v té době znal hodně podniků v Praze včetně jejich majitelů. To byla dobrá vstupenka pro práci na pozici Consumer Engagement Executive, což je vlastně pracovník pro kontakt se spotřebitelem. Znamenalo to, že jsme měli tým hostesek a jezdili na diskotéky, do barů, klubů a restaurací, abychom se potkávali se spotřebiteli a odměňovali je za jejich loajalitu. Musel jsem se sice naučit exekutivní věci, ale jinak mi moje zkušenost z gastronomie moji cestu v PM značně ulehčila.
Tato pozice ale není jediná, kterou jsi za dobu působení v PM vyzkoušel.
Ne, není. Celkem jsem vystřídal čtyři pracovní pozice. Kromě té první Consumer Engagement Executive ještě Event Executive, Supervisor HoReCa/LAMP, a momentálně rok pracuji v týmu 3rd Parties Effectiveness pod Veronikou Plašilovou na pozici 3rd Party Executive, kde mám na starosti spolupráci s obchodními centry v Česku a správu pronájmu všech Direct Retail provozoven. Nejvíc mě na tom baví přímý kontakt s lidmi, a to jak s kolegy z různých oddělení, tak s obchodními partnery, se kterými naše společnost spolupracuje. Baví mě, že je moje práce různorodá a že se pořád něco děje.
Podívejme se blíže na období, kdy jsi byl na pozici Event Executive. Jaké to bylo?
Skvělé. Díky této práci jsem zažil opravdu několik naprosto neopakovatelných eventů! Nikdy nezapomenu na akci, kdy nás i s našimi spotřebiteli v Bratislavě naložili na vlak a jeli jsme v něm 36 hodin po Evropě. Zastavili jsme se ve Slovinsku a v Rakousku, a pak jsme jeli zpátky do Bratislavy. Byl to prostě hotel ve vlaku, který měl jídelní vůz, party vůz a lůžkové vozy. Byli tam DJové a kapely, ve vozech pařili tanečníci a nikdo celou tu dobu nespal.
To zní jako parádní a zároveň náročný zážitek.
Přesně. Když jsem pak z toho vlaku vystoupil, tak jsem sice stál na zemi, ale ta zem se pořád se mnou houpala jako v tom vlaku. Neskutečný zážitek. To prostě jen tak nezažijete. Já říkám, že v PM je hodně zajímavých pozic, ale eventy byly dream job.
Prý jste si jednou pronajali lyžařskou sjezdovku ve Špindlerově mlýně?
To je pravda. Jednou za mnou přišel pan ředitel s tím, že potřebuje uspořádat konferenci, ať se domluvíme s naší eventovou agenturou a přijdeme s návrhem. Dodal, že to musí být top. Takže jsme vymysleli, že se část naší konference odehraje na pronajaté sjezdovce ve Špindlu, kde bude stát obří party stan, tři stany ve tvaru iglú a venku budou jezdit naši kolegové se psími spřeženími. Bylo to zrovna období před Vánocemi, takže nebylo úplně jednoduché obstarat ubytování a konferenční sál pro 200 osob. Sám jsem byl překvapený, bylo to až k neuvěření, že se takovou konferenci podařilo uspořádat.
Jak na toto eventové období vzpomínáš?
Díky práci na eventech jsem zažil ty zatím nejsilnější zážitky v celém svém životě. Pro mladého kluka to bylo to nejvíc, co může být. Práce byla zároveň zábava a koníček. Navíc mám v povaze, že mám největší radost, když má radost někdo druhý. Jestliže se mi s týmem povedlo zorganizovat něco velkého a viděl jsem, jak všichni nevěřícně koukají, cítil jsem se šťastně. Třeba na konferenci ve Špindlu, což byla zaměstnanecká akce, bylo vidět, že naší firmě hodně záleží na tom, aby své zaměstnance odměnila za tvrdou práci, kterou každodenně odvádějí. Všichni jsme si to tam strašně moc užili a jako tým nás to semklo dohromady, což bylo i cílem celé konference.
Jaký je tedy podle tebe PM zaměstnavatel?
PM je zaměstnavatel, který si váží svých zaměstnanců a dává prostor šikovným lidem pro jejich osobní rozvoj. Díky PM jsem se naučil spoustě věcí, které využívám i v osobním životě. Navíc jsem díky své práci mohl poznat zajímavé lidi a pracoval jsem na skvělých projektech. Firma mě pořád učí něco nového. Je skvělé, že PM investuje do zaměstnanců, jestliže dají najevo, že se chtějí posouvat kupředu. To je moc důležité. Já jsem firmě vděčný za to, co mi dala, a za to, co díky ní mám. Odráží se to i v mém soukromém životě. Jsem hrdý, že pracuju v PM.
Hledáte práci, kde mají rovné příležitosti růst a rozvíjet se úplně všichni a kde záleží na každém nápadu i názoru? Přijďte k nám do Philip Morris! Podívejte se, jaké volné pozice právě nabízíme, a pojďte s námi budovat svou kariéru.
Mohlo by vás zajímat
Program Empower your Early Career: cestujte mezi projekty, týmy i zeměmi.
Čas a úsilí investované do seberozvoje je jen a jen na nás samotných. Jako firma však děláme maximum pro to, abychom našim zaměstnancům poskytli plnou podporu.
Miroslav Wagner: Management Trainee program byl pro začátek kariéry skvělá volba
Lze ve Philip Morris skloubit práci a studium? Je to náročnější, ale stojí to za to, říká Eliška Ctiborová
Práce snů v továrně Philip Morris: Příležitosti jsou u nás neomezené, říká šéf výroby Michal Záboj
„Rovné příležitosti lákají do Philip Morris talenty. Mají tu příležitost realizovat své nápady,“ říká Katka Sládková
Jsme 2. nejlepší Top Employer v České republice
Jaromír Válek: Je pro mě ohromně cenné, že jsem součástí firmy, která vnímá potenciál každého člověka
Za pouhé čtyři roky se ze stážistky stala nejmladší členkou širšího managementu – seznamte se s Lenkou Milaberskou
"Principy projektového řízení si nacházejí víc a víc příznivců", říká Lada Syslová, která řídí Project Management Office (PMO)
„Ve Philip Morris si díky IQOS Clubu plním své sny,“ říká Katka Muráni, která stojí za jeho vybudováním
Den otevřených dveří v Kutné Hoře
Projekt spojení IQOS a prémiové kávy si našel cestu k zákazníkům
„Prémiová značka si žádá exkluzivní odměny,“ říká manažerka, která vybudovala špičkový věrnostní klub
Vážíme si všech našich rodičů! Proto si užívají až 18 týdnů volna s plnou finanční kompenzací
Klíče od bytu s novou prací hned první den
Philip Morris tvoří dějiny. Ale co to znamená?
Jak u nás probíhá výběrové řízení na pozici Technik výroby?
Tomáš Čech: Poslední 2 roky jsme neměli úraz, který by vyžadoval pracovní neschopnost
Marta Barbara Keszczyk: Svět retailu a online se můžou krásně doplňovat
Poznejte naši expertku na nábor nových kolegů a dobrou kávu
Představujeme naše dimenze chování
Získali jsme ocenění Top Employer 2021
Darovali jsme stovky litrů dezinfekce, přes 200 000 roušek a generátory ozonu
Projektu Pomáháme sestřičkám jsme darovali 1 000 000 Kč.
Spustili jsme projekt Jídlo potřebným
Rozdali jsme 900 tabletů seniorům
Volné pozice
Spolujsme silnější
Za velkými změnami stojí vždy velké týmy. V práci trávíme většinu života, proto je naší prioritou, abyste tu byli spokojení.